Bezoek de Grote Kerk Den Haag

Welkom in de Grote Kerk Den Haag

Regelmatig zetten we de deuren van de Grote Kerk voor je open en ben je van harte welkom om de kerk van binnen te aanschouwen. De ruimte en de lichtinval zorgen er ongetwijfeld voor dat ook jij van onze kerk onder de indruk bent. Let ook even op het prachtige lijnenspel in het hoogkoor en vergeet vooral niet omhoog te kijken naar de plafondschildering.

Neem daarnaast ook een kijkje bij de diverse monumenten in de kerk en bedenk je dan dat de Ridders van het Gulden Vlies hier hebben rondgelopen, regenten en zeehelden hier begraven liggen en kroonprinsen en -prinsessen hier zijn gedoopt. In dit bijzondere gebouw, dat de eeuwen heeft getrotseerd, vind je de sporen van heel verschillende periodes in de Nederlandse geschiedenis.